Pages

Sunday, November 28, 2010

Mina ja Web 2.0 ..

Ma võin julgelt öelda, et mina ja Web 2.0 oleme päris head sõbrad. Kui haigeks jään toob ta mulle šokolaadi. Kui minu kord on prügi välja viia, siis tema on seda juba teinud. Selline tore ja vahva semu.

Siin kohal palun ignoreerida eelmist lõiku ning edasi lugeda. Minu arvates on meie tänapäevast veebikeskkonda küllaltki kerge kasutada. Enamus lehtedest omavad professionaalset veebidisaini ning head värvi valikut. Kasutatakse palju pilte ning muid erinevaid flashi põhjal loodud rakendusi või plug-in’e, mis muudavad veebilehe kasutamise rohkem interaktiivsemaks ning toovad ka silmailu kasutajale. Paljude, kaasaarvatud minu, arvates on veebidisain ka eraldi kunstiteos. Olen ka ise sellel alal kättproovinud, kuid pean veel palju õppima.

Web 2.0 on teinud maailma paremaks paljudel aladel. Esmalt võin näite tuua asja sotsiaalsest küljest. Me saame paari klikiga teada, mida teevad inimesed teises maailmaotsas. Saame suhelda reisile või välismaale elama läinud sugulastega, kes saadavad meile elektron postiga pildi või video oma tegemistest. Skype – mis võimaldab meil teha näiteks sõprade või perega konverentskõnesid. Alles lisandus Skype’le ka video-konverents kõne, mida näiteks 15 aastat tagasi ainult ulmefilmides näha sai.

Teiseks on võimalik ka tänapäevastes veebikeskkondades palju õppida.
Me õpime erinevaid keeli teistest rahvustest inimestega lihtsalt jututoas nn. “mulli ajades”. Või siis lõpetame kooli kaugõppes. Video loengutega teenivad päris paljud haritud inimesed interneti teel raha ning osad isegi suudavad saata sulle litsentsi või tunnistuse, vastavalt õppeainele, milles seisneb, et sa oled lõpetanud mingi kursuse või koolituse. Palju on ka tasuta õpetusi, kuidas näiteks klaverit mängida või lampi vahetada. Isegi arvukad koolid kasutavad internetiteenust “eKool”.

Äri - natuke sai seda teemat juba puudutatud. Paljud nutikad inimesed on realiseerinud just oma äriideed internetis. Eesti oma lipulaev on selles valdkonnas muidugi Skype. Kuid ka Sendioksjoni loojatel või Cherry.ee autoritel läheb väga hästi. Need lehed toodavad suurt kasumit. Raha saab ka teenida sellise portaaliga, mis algselt selleks mõeldud küll ei ole, kuid omab suure arvulist aktiivset kasutajaskonda. Sellisel puhul saab tegeleda reklaamindusega.

Tänu Web 2.0 antud võimlustele võib ka leida nii häid töökohti, millest ennem unistada ei osanud. Paljud hobikorras kunstiga tegelevad inimesed on leidnud tööd nii animafilmide stuudiotes, kui virtuaalmängude tööstuses. Samuti muusikud, kes on oma talenti jaganud miljonite inimestega nt. YouTube’is, on leidnud tööd filmimuusika valdkonnas või mõnes kuulsas bändis.

Enda juurde tagasi tulles, siis mina isiklkult kasutan päris palju erinevaid veebikeskkondi. Facebook ; Twitter ; YouTube ; Gmail ; DeviantART ; Orkut ; Myspace ; eKool ; WordPress ; Invisionfree ; Applespot.ee jpt. Samuti käin ka erinevates foorumites.
Web 2.0 ja mina oleme tegelikult ikka omavahel päris tuttavad.

No comments:

Post a Comment